آبشار مارگون شیراز

سفری کوتاه به آبشار مارگون شیراز | آشنایی با بزرگ ترین آبشار چشمه ای جهان

آبشارها از محبوب‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری در هر منطقه‌ای به شمار می‌آیند. یکی از زیباترین آبشارهای کشور در شهر شیراز قرار دارد. شما می‌توانید در سفر به این شهر تاریخی از آبشار مارگون شیراز بازدید کرده و سفری به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

کمی بیش تر در مورد آبشار مارگون

اگر به فهرست بزرگ‌ترین آبشارهای چشمه‌ای جهان نگاهی انداخته باشید، نام آبشار مارگون را در صدر این فهرست مشاهده می‌کند. این آبشار دیدنی با عرض ۱۰۰ متر و ارتفاع ۷۰ متر در شهر شیراز قرار دارد.

برخلاف بسیاری از آبشارها که آب خود را از رودهای بالای دره‌ها تامین می‌کنند، آب مارگون از چشمه‌هایی می‌آید که از داخل کوه‌ها آغاز شده و به زمین می‌ریزند. به همین دلیل به آبشار مارگون شیراز آبشار چشمه‌ای گفته می‌شود.

آبشار مارگون

یکی از ویژگی‌های بارز این آبشار دمای آن به شمار می‌آید. دمای آب این آبشار حتی در گرم‌ترین فصول سال نیز از ۱۰ درجه سانتی‌گراد تجاوز نمی‌کند. در فصول سرد سال می‌توانید اوج زیبایی را در کنار قندیل‌های یخ زده آبشار مارگون تماشا کنید.

در اطراف مارگون باغ‌های متعددی مشاهده می‌شود که درختان پربار و سرسبز آن زیبایی این منطقه را چند برابر کرده است. شما می‌توانید در کنار تماشای جریان چشم نواز آب، از دیدن مناظر سرسبز این منطقه نیز لذت ببرید.

مارگون به چه معناست؟

همانطور که می‌توان از نام این آبشار حدس زد، مارگون به معنای شبیه مار است. حال شاید برای شما این سوال ایجاد شود که چرا این نام به آبشار مارگون تعلق پیدا کرده است؟ دلیل این نام به دلیل شباهت ظاهری جریان آب مارگون به اندام مار است.

زمانی که آب از بالای کوه‌های این منطقه به سمت پایین سرازیر می‌شود، ظاهری رشته مانند داشته و همین موضوع موجب می‌شود تا آن را به مار تشبیه کنند.

بهترین زمان برای بازدید از مارگون

ارتفاع بالای آبشار مارگون شیراز از سطح دریا موجب شده تا دمای آب آن همواره سرد باشد به همین دلیل آب و هوای اطراف مارگون خنک و متعادل است. انتخاب بهترین زمان برای بازدید از مارگون تا حد زیادی به سلیقه بازدیدکنندگان بستگی دارد.

اگر به تماشای طبیعت سرسبز و آب و هوای معتدل علاقه‌ دارید، می‌توانید در فصول بهار و تابستان از آبشار مارگون بازدید کنید؛ اما اگر تمایل دارید تا از منظره بی‌نظیر قندیل‌های متعدد و دریاچه‌های یخ زده لذت ببرید بهتر است در فصل زمستان و پاییز به این منطقه مراجعه کنید.

آبشار مارگون در زمستان

طبیعتا بازدید از این آبشار در فصول سرد سال به ابزار حرفه‌ای طبیعت گردی و لباس‌ مناسب آب و هوای منطقه احتیاج دارد. اگر قصد سفر به مارگون در فصول سرد را دارید بهتر است از همراهی افراد باتجربه در زمینه کوه‌نوردی بهره ببرید.

آبشار مارگون کجاست؟

این آبشار دیدنی در شمال استان فارس قرار گرفته و با شهر شیراز فاصله‌ای حدودا ۱۳۰ کیلومتری دارد. اگر از شهرهای شمالی کشور قصد سفر به این آبشار را دارید، می‌توانید پیش از رسیدن به شهر یاسوج و در نزدیکی روستای مارگون از این منطقه تماشایی بازدید کنید.

در صورتی که از جنوب کشور به می‌‌خواهید به مارگون بیایید، پس از ۶۵ کیلومتر عبور از یاسوج به این منطقه دیدنی برسید.

دیدنی های مارگون

دیدنی‌های مارگون تنها به آبشار و دریاچه‌های آن محدود نمی‌شود. در این منطقه می‌توانید از تماشای درختان پرباری هم‌چون: سیب، زالزالک و هم‌چنین بوته‌های زرشک لذت ببرید. عکاسی در این بهشت تماشایی تجربه‌ای است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

علاوه بر زیبایی‌های پرشمار این منطقه، می‌توانید در دل صخره‌های آبشار مارگون شیراز از غارهای بزرگ نهفته در این کوه‌ها بازدید کرده و در این مناطق به عکاسی بپردازید. رسیدن به این غارها نیاز به تجربه بالایی داشته و بدون حضور راهنما امکان‌پذیر نیست.

برای راحتی مسافران و گردشگران امکانات رفاهی متعددی نظیر: پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی و منطقه مخصوص چادر زدن، در این منطقه در نظر گرفته شده که تجربه سفری لذت‌بخش را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

مارگون در شیراز

خاطره ای به یادماندنی در مارگون

استان فارس به جاذبه‌های تاریخی متعدد نظیر: تخت جمشید و پاسارگاد شهرت دارد و بسیاری از گردشگران برای بازدید از این اماکن تاریخی به مارگون سفر می‌کنند؛ اما دیدنی‌های فارس تنها به مکان‌های قدیمی محدود نمی‌شود و شما می‌توانید از طبیعت دیدنی آن نیز لذت ببرید.

آبشار مارگون شیراز یکی از دیدنی‌ترین مناطق طبیعی کشور بوده که با منظره‌ای سرسبز گردشگران را مدهوش خود کرده‌ است. اگر شما نیز تمایل دارید تا در سفر به شیراز از این منطقه دیدنی بازدید کنید می‌توانید همین حالا با مراجعه به سایت بلیطینجا بلیط خود را تهیه نمایید.

سوالات متداول

آبشار مارگون چقدر از شهر شیراز فاصله دارد؟

این آبشار دیدنی در شمال استان فارس قرار گرفته و با شهر شیراز فاصله‌ای حدودا ۱۳۰ کیلومتری دارد. اگر از شهرهای شمالی کشور قصد سفر به این آبشار را دارید، می‌توانید پیش از رسیدن به شهر یاسوج و در نزدیکی روستای مارگون از این منطقه تماشایی بازدید کنید.

در منطقه مارگون چه امکاناتی برای گردشگران در نظر گرفته شده است؟

برای راحتی مسافران و گردشگران امکانات رفاهی متعددی نظیر: پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی و منطقه مخصوص چادر زدن، در این منطقه در نظر گرفته شده که تجربه سفری لذت‌بخش را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

دلیل به کار بردن نام مارگون برای این آبشار چیست؟

مارگون به معنای شبیه مار بوده و دلیل انتخاب این نام شباهت ظاهری جریان آب مارگون به اندام مار است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها